luni, aprilie 13, 2009

Toate drumurile duc la Roma


...
Intr-un final am ajuns si eu ... insa nu mergand pe jos , ci zburand :) .

Desi mass-media asalta publicul, in zilele dinaintea plecarii, cu stiri despre acte de violenta impotriva romanilor ( ca raspuns a unor acte facute de r(r)omani ) cand am ajuns acolo am descoperit ca aceste stiri, ca si multe din celelalte evenimente, sunt exagerate si distorsionate pentru a le mari raitingurile.

Timpul petrecut a fost placut si lipsit de evenimente neplacute.

Aterizarea la Ciampino (la 15 de Roma) ne-a pus in fata primei incercari : descifrarea sistemului de transport in comun. Desi nu este la fel de bine pus la punct ca cel din Viena (pe care il consider cel mai bun dintre cele vazute de mine) sau Barcelona (un oras foarte frumos si usor de "descoperit"), un drum la biroul de informatii ne-a lamurit si cu abonamente
pentru o saptamana, pe toate mijlocele de transport, am plecat spre Roma.

Cazarea am aranjat-o prin hostelworld.com , site pe care l-am folosit si in celelalte excursii. Si am descoperit ca pt 6 persoane cel mai avantajos este sa inchiriezi un apartament cu 3 camere. Un telefon scurt si cateva minute mai tarziu ne-am intalnit cu proprietara, si dupa incheierea formalitatilor ne-a inmanat cheile pentru urmatoarea saptamana.

"Baza" noastra fiind situata la 5 minute de Colosseum, ne-a aranjat oarecum programul pentru prima zi : Am vizitat si desoperit
parcul Colle Opio , Colosseumul , Piata Venetia, o parte din Centrul Istoric si vechea cetate, Columnele lui Traian si Aurelian, Fontana di Trevi si Parthenonul.

Ziua a doua a inceput mult prea repede... pe la 6.30 ne urcam in trenul pentru Florenta. Calatoria a durat vreo 3 ore
si trebuie sa spun ca scaunele de pe Intercity-urile lor sunt foarte comode. Bineinteles cate un roman ici-colo prin vagoane. In Florenta am vizitat Catedrala Santa Maria del Fiore si Piata Domului, Palatul Medici Riccardi , Piata Signoria si alte mici atractii.

Ziua 3 am terminat de explorat centrul istoric si vechea cetate (adica o buna parte a Romei), Palatul de Justitie, Cetatea San'Angelo, Treptele spaniole si am avut primul contact cu Vaticanul : Piata Sf Petru.


Ziua 4
: Am explorat interiorul Colosseumului , apoi Vaticanul : Basilica Sf Petru, numeroasele muzee, Capela Sixtina . Ziua am incheiat-o cu o vizita la Baile din Caracalla.

Ziua 5 : Venetia : Palatul Dogilor si Piata San Marco, Bazilica San Marco, Palatul Ducal si clopotnita bazilicii.


Ziua 6 : Goana dupa suveniruri
, alte cateva forumuri si columne, si ... nu mai stiu ce ...


Ziua 7 ... home ... sleep ... :)

... Ce pot spune, Roma A FOST un oras frumos si impresionant, iar eu unul , desi pasionat de arhitectura ... nu sunt pasionat de arheologie ... multe din atractii fiind relicve ale unui trecut de mult apus. In incheiere .. mi-a placut .. dar nu m-as intoarce ...

Mai jos sunt si catva poze...



Arcul lui Constantin


Arcul lui Constantin


Basilica San Pietro de la Vatican


Basilica San Pietro de la Vatican


Basilica San Pietro de la Vatican


Basilica San Pietro de la Vatican


Basilica San Pietro de la Vatican


Basilica San Pietro de la Vatican


Basilica San Pietro de la Vatican


Capela Sixtina


... O cetate langa piramida


Castelul Sant' Angelo


Colosseumul


Colosseumul


Colosseumul


Colosseumul


Colosseumul


Colosseumul


Colosseumul


Colosseumul


Colosseumul


Colosseumul


Piazza Venezia


Colosseumul


Colosseumul - interior


Colosseumul - am prins Maratonul Romei :)


Colosseumul - am prins Maratonul Romei :)



Colosseumul



Colosseumul



Columna lui Marcus Aurelius


Columna lui Traian


Sfanta Maria del Fiore din Florenta


Sfanta Maria del Fiore din Florenta



Sfanta Maria del Fiore din Florenta



Domul Sfanta Maria del Fiore din Florenta


Domul Sfanta Maria del Fiore din Florenta



Fontana di Trevi - Fantana dorintelor


Palatul de Justitie


Palatul de Justitie



Panteonul din Roma


Piata San Pietro de la Vatican


Piata San Pietro de la Vatican


Piazza Venezia


Piazza Venezia



Piazza Venezia



Piramida lui Caius Cestio


Un roman la Roma :)


Scara acces in biserica Vaticanului


Scara acces in biserica Vaticanului


Garda Vaticanului


Vedere noaptea de pe terasa apartamentului


Venetia - Gondole


Venetia


Venetia


Venetia


Venetia


Venetia - Piata si Bazilica San Marco


Venetia - Piata si Bazilica San Marco



Venetia - Piata si Bazilica San Marco

PANORAME :)
Descarca de aici varianta high resolution, pentru a aprecia mai bine privelistea. Pe blog am uploadat niste resize-uri.

vedere din castelul San'Angelo


vedere din castelul San'Angelo


vedere din castelul San'Angelo



Piata Venetia din Roma


parcul de langa Baile din Caracalla


panorama din domul din Florenta


colosseum


cetatea veche a Romei

Niciun comentariu: